Intelektualne (kognitivne) vještine:
Nakon uspješno savladanog kolegija student će biti u mogućnosti:
1. objasniti značenja koncepata marginalizacije, siromaštva, socijalne isključenosti i subkulture.
2. prepoznati, identificirati i objasniti glavne teorijske pristupe problemima marginalizacije, siromaštva, socijalne isključenosti i subkulturnog društvenog položaja te izvijestiti o prednostima i slabostima različitih teorijskih pristupa.
3. objasniti i prodiskutirati glavne društvene uzroke i posljedice marginalizacije, siromaštva, socijalne isključenosti i potkulturnog društvenog položaja.
4. povezati teorijske perspektive i koncepte s konkretnim problemima određenih marginalnih, socijalno isključenih i subkulturnih skupina.
5. izdvojiti i usporediti glavne strategije koje pojedine grupe rabe za rješavanje problema marginaliziranosti i socijalne isključenosti.
6. formulirati glavne poteškoće i/ili prednosti pojedinih strategija za rješavanje problema marginalnosti i socijalne isključenosti koje rabe različite skupine u hrvatskom društvu.
7. preispitati društvene faktore koji uzrokuju i održavaju probleme marginaliziranosti i socijalne isključenosti te s tim povezane izazove s kojima se korisnici socijalnih usluga susreću.
8. preporučiti pristupe korisnicima socijalnih usluga koji u obzir uzimaju društvene faktore marginaliziranosti i socijalne isključenosti.
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- javno prezentirati usvojena znanja i vještine u pismenom i usmenom obliku
- prikupljati i analizirati podatke i informacije iz različitih izvora
- jasno i argumentirano raspravljati te obrazlagati vlastita stajališta
- argumentirano iznositi zaključke i preporuke u formuliranju socijalnih politika koje
adresiraju probleme marginaliziranosti i socijalne isključenosti
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
1. Oblici provjere znanja
1.1. Kolokviji
1.2. Pismeni ispit
1.3. Usmeni ispit
1.1. Kolokviji
Kolokviji uključuju provjere ishoda učenja na razini dosjećanja, razumijevanja i primjene znanja na nove činjenice. Ispitno gradivo može se položiti preko tri kolokvija koji će se održati tijekom semestra. Svaki kolokvij doprinosi sa najviše 20, 25 odnosno 15 bodova završnoj ocjeni iz predmeta. Redovni studenti mogu polagati kolokvij ukoliko su izostali sa najviše jednog predavanja iz tematske cjeline koju kolokvij obuhvaća.
Kolokvij se sastoji od pitanja jednostrukog i višestrukog izbora, unosa pojmova i pružanja primjera, a kroz koje se provjerava znanje činjeničnog tipa, traži prikladna primjena koncepata i teorija na problemsko postavljena pitanja/opisane situacije te prepoznavanje i povezivanje koncepta/teorija s prikladnim primjerom iz literature i/ili prakse.
Pojedina pitanja u kolokvijima za seminariste uključuju glavne nalaze i koncepte izložene u člancima obrađivanima na seminarima.
1.2. Pismeni ispit
Pismeni ispit uključuje provjere ishoda učenja na razini dosjećanja, razumijevanja i primjene znanja na tekuće društvene pojave. Studenti koji nisu položili ispit preko kolokvija, ispitni materijal će polagati tijekom redovitih ispitnih rokova.
Pismeni ispit sastoji se od dvadeset složenih pitanja koja traže kraći odgovor esejskog tipa, a kojima se traži navođenje i obrazloženje koncepata/teorija obrađenih na kolegiju, primjena koncepata i teorija na problemsko postavljena pitanja/opisane situacije odnosno primjere.
1.3. Usmeni ispit
Studenti ne mogu pristupiti usmenom ispitu dok nisu zadovoljili na pisanom dijelu (uspješno položeni kolokviji ili uspješno položeni pismeni ispit). Usmeni ispit uključuje pitanja u kojima se traži razumijevanje pojmova i teorijskih pristupa te njihovo uspoređivanje, obrazloženje, pojašnjenje i povezivanje činjenica, primjena pojmova i teorijskih pristupa na društvenu stvarnost. Na usmenom ispitu studenti mogu potvrditi ocjenu iz pisanog dijela ili mogu tražiti dodatno ispitivanje, kojim mogu svoju ocjenu pogoršati, zadržati ili poboljšati za jednu višu ocjenu. U slučaju nezadovoljavajućeg usmenog ispita, studenti moraju ponovno pristupiti pisanom dijelu.