Basic data | |||
---|---|---|---|
Alternative Child Care |
Social Work - 7. semester |
3.0 | 168709 |
Lecturer in charge | Consultations | Location |
---|---|---|
prof. dr. sc. Branka Sladović-Franz | Mondays, 10-12 |
Nazorova 51, room Nazorova 51, soba Nazorova 51, soba Nazorova 51, soba 22 |
Lecturer | Consultations | Location |
---|---|---|
izv. prof. dr. sc. Vanja Branica (Lectures) | Nazorova 51 | |
izv. prof. dr. sc. Lucija Vejmelka (Lectures) | Nazorova 51, room Nazorova 51, soba 2a |
Literature |
---|
REQUIRED: Ajduković, M., Rajhvajn Bulat, L. i Sladović Franz, B.; Agresivno i prosocijalno ponašanje djece u dječjim domovima. Ljetopis socijalnog rada. 15, 2, .; Pravni fakultet Sveučilište u zagrebu. Studijski centar socijalnog rada., str. 185-213 |
REQUIRED: Blažeka Kokorić, S. i Birovljević, J.; Posvojiteljske obitelji - izazovi prilagodbe i reakcije okoline. U: Maleš. D. (ur.). Kako smo postali obitelj: Posvojenje - dio moje priče.; -Na drugi način-, str. 33-60 |
REQUIRED: Laklija, M. i Sladović Franz, B; Individualni plan skrbi za dijete u udomiteljskoj obitelji.; -Sirius - Centar za psihološko savjetovanje, edukaciju i istraživanje-, str |
REQUIRED: Laklija, M.; Individualno planiranje za potrebe djeteta u udomiteljskoj obitelji. U: Urbanc, K. (2015). Individualno planiranje u socijalnom radu.; -Pravni fakultet u Zagrebu-, str. 135-166 |
REQUIRED: Sladović Franz, B.; Djeca u alternativnoj skrbi. U: Hrabar, D. (ur.) Prava djece: multidisciplinarni pristup.; -Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu-, str. 225-241 |
REQUIRED: Sladović Franz, B.; Posvojenje (ni)je alternativna skrb. U: Maleš, D. (ur.) Kako smo postali obitelj: Posvojenje-dio moje priče.; -Na drugi način, , str. 21-32 |
REQUIRED: Sladović Franz, B. i Branica, V.; The relevance and experience of education from the perspective of Croatian youth in-care.; European Journal of Social Work. 16, 1, , str. 137-152 |
REQUIRED: Sladović Franz, B.; Značajke procesa odlučivanja u socijalnoj skrbi za djecu.; Ljetopis socijalnog rada. 18, 3, , str. 439-467 |
REQUIRED: Urbanc, K., Sladović Franz, B. i Branica, V.; Students', caretakers' and decision-makers' perception of support in higher education for students with in-care experience.; European Journal of Social Work. 25, 1, , str. 1-10 |
RECOMMENDED: Ajduković, M. i Sladović Franz, B.; Samoprocjena ponašanja mladih u dječjim domovima i udomiteljskim obiteljima u Hrvatskoj.; Društvena istraživanja: časopis za opća društvena pitanja. 13, 6, , str. 1031-1054 |
RECOMMENDED: Ajduković, M. i Sladović Franz, B.; Behavioural and emotional problems of children by type of out-of-home care in Croatia.; International journal of social welfare. 14, 3, , str. 163-175 |
RECOMMENDED: Ajduković, M., Rajhvajn, L. i Sladović Franz, B.; Značenje Ljestvice depresivnosti za djecu u procjeni mentalnog zdravlja djece i adolescenata u javnoj skrbi.; Socijalna psihijatrija. 35, 3, , str. 107-118 |
RECOMMENDED: Ajduković, M., Kregar Orešković, K. i Laklija, M.; Značaj teorije privrženosti za konceptualizaciju javne skrbi za djecu.; Ljetopis socijalnog rada. 14, 1, , str. 93-118 |
RECOMMENDED: Branica, V. i Sladović Franz, B.; Child Welfare in Croatia: History and Current Position. In: Haemaelaeinen, J., Littlechild, B., Chytil, O., Šramata, M. i Jovelin, E. (ed.). Evolution of Child Protection and Child Welfare Policies in Selected European Countries.; -European Research Institute for Social Work, University of Ostrava-, str. 11-27 |
RECOMMENDED: Kusturin, S., Maglica, T. i Makvić, K.; Okvirko-priručnik za osnaživanje mladih u procesu izlaska iz alternativne skrbi.; -Udruga Igra-, str |
RECOMMENDED: Laklija, M., Vukelić, N. i Milić Babić, M.; Specijalizirano udomiteljstvo djece s teškoćama u razvoju - iskustva udomitelja.; Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 48, 2, , str. 109-123 |
RECOMMENDED: Laklija, M.; Pristupi udomiteljskoj skrbi za djecu u svijetu i čimbenici koji utječu na ishode udomiteljstva.; Revija za socijalnu politiku. 18, 3, , str. 291-310 |
RECOMMENDED: Laklija, M.; Spremnosti udomitelja za bavljenja udomiteljstvom i doživljaj vlastite uloge udomitelja u suradnji sa centrima za socijalnu skrb.; Ljetopis socijalnog rada. 18, 3, , str. 469-496 |
RECOMMENDED: Laklija, M.; Izazovi udomiteljstva djece s emocionalnim poteškoćama i poremećajima u ponašanju u Republici Hrvatskoj.; Kriminologija i socijalna integracija. 17, 2, , str. 71-86 |
RECOMMENDED: Sabolić, T. i Vejmelka; L.; Udomiteljstvo djece u Hrvatskoj iz perspektive udomitelja i stručnjaka.; Holon. 5, 1., str |
RECOMMENDED: Sladović Franz, B.; Psihosocijalni razvoj djece u dječjim domovima.; -Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži-, str |
RECOMMENDED: Sladović, B.; Subjektivni stres u dječjem domu i strategije suočavanja kao činitelji rizika i zaštite za pojavu poremećaja u ponašanju. U: Bašić, J. i Janković, J. (ur.) Rizični i zaštitni čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži.; Zagreb: Povjerenstvo Vlade RH za prevenciju poremećaja u ponašanju djece., str. 135 - 149 |
RECOMMENDED: Sladović Franz, B., Kregar Orešković, K. i Vejmelka, L.; Iskustvo života u dječjem domu: Kvalitativna analiza izjava mladih. //; Ljetopis socijalnog rada. 14, 3, , str. 553-578 |
RECOMMENDED: Vejmelka, L. i Sabolić, T.; Potencijali domova za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi iz perspektive odgajatelja.; Kriminologija socijalna integracija: časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju. 23, 1, , str. 72-98 |
RECOMMENDED: Vejmelka, L. i Rajter, M.; Prediktori počinjenog i doživljenog nasilja među djecom u domovima za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi.; Ljetopis socijalnog rada. 20, 2, ., str. 241-268 |
Description |
---|
Course objectives are to introduce students with characteristics of contemporary forms of alternative child care and challenges of pursuing children's rights when living separated from biological family, to develop skills of assessment, planning and implementation of professional interventions with children and care-providers and to critically analyse current issues and create projects to enhance wellbeing of children and youth in alternative care system. Course content (total 30 hours) Subject introduction, clarifying aims and expectations, defining types and forms od alternative child care (2 hours) Special features of decision making process, reasons and circumstances for out-of-home placements (2 hours) Individual care plan, placement selection and matching (4 hours) Characteristics of institutional and non-institutional child care (4 hours) Preparation and support to foster families (2 hours) Adoption as alternative care, preparation and support to adoptive families (4 hours) Preparation of children and youth for leaving care, transition to adulthood (2 hours) Prerequisite and supporting reintegration of children in biological families (2 hours) Actual challenges in alternative child care (deinstitucionalisation, prevention of social exclusion, education and employment ) (2 hours) Comprehension and implementation of children's rights in alternative care (6 hours) |
Exam dates |
---|
Copyright 2023 - Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, sva prava pridržana.