Intelektualne (kognitivne) vještine:
Nakon uspješno savladanog kolegija student će biti u mogućnosti:
1. objasniti značenja koncepata marginalizacije, socijalne isključenosti i potkulture.
2. prepoznati, identificirati i objasniti glavne teorijske pristupe problemima marginalizacije, socijalne isključenosti i potkulturnog društvenog položaja te izvijestiti o prednostima i slabostima različitih teorijskih pristupa.
3. objasniti i prodiskutirati glavne društvene uzroke i posljedice marginalizacije, socijalne isključenosti i potkulturnog društvenog položaja.
4. povezati teorijske perspektive i koncepte s konkretnim problemima određenih marginalnih, socijalno isključenih i subkulturnih skupina.
5. izdvojiti i usporediti glavne strategije koje pojedine grupe rabe za rješavanje problema marginaliziranosti i socijalne isključenosti.
6. formulirati glavne poteškoće i/ili prednosti pojedinih strategija za rješavanje problema marginalnosti i socijalne isključenosti koje rabe različite skupine u hrvatskom društvu.
7. preispitati društvene faktore koji uzrokuju i održavaju probleme marginaliziranosti i socijalne isključenosti te s tim povezane izazove s kojima se korisnici socijalnih usluga susreću.
8. preporučiti pristupe korisnicima socijalnih usluga koji u obzir uzimaju društvene faktore marginaliziranosti i socijalne isključenosti.
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
javno prezentirati usvojena znanja i vještine u pismenom i usmenom obliku
prikupljati i analizirati podatke i informacije iz različitih izvora
jasno i argumentirano raspravljati te obrazlagati vlastita stajališta
argumentirano iznositi zaključke i preporuke u formuliranju socijalnih politika koje adresiraju probleme marginaliziranosti i socijalne isključenosti
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
Seminarski članci i materijali: Seminar će se odvijati u obliku strukturiranih predstavljanja i rasprava zadanih članaka te sudjelovanja u seminarskim aktivnostima.
1) Za svaki seminarski susret, bit će zadana 3 znanstvena članka (dostupna na Loomenu). Za svaki susret, članovi svake podgrupe trebat će unaprijed pročitati i posebno se pripremiti za raspravu jednog zadanog članka označenog slovom njihove grupe.
2) Polaznicima seminara mogu povremeno preko Loomen stranice biti zadani dodatni kraći novinski članci, igre ili multimedijski materijali. Te materijale trebaju konzultirati svi sudionici seminara te se pipremiti za njihovu raspravu na seminarskom susretu.
Seminarski zadatak 1: Izlaganje – prikaz članka: U tijeku semestra, svaki polaznik seminara ima obvezu jednom održati seminarsko izlaganje koje će se sastojati od prikaza jednog zadanog članka. Na temelju prikaza članka studenti će dobiti ocjenu 1-5 iz seminarskog zadatka 1 koji čini 50% seminarske ocjene.
Seminarski zadatak 2: Izlaganje – integracija i moderacija. U tijeku semestra, svaki polaznik seminara ima obvezu jednom pružiti komentar na zadani članak koji će taj članak integrirati s materijalom s predavanja te zatim moderirati raspravu na taj isti članak. Na temelju i integracije i moderacije studenti će dobiti ocjenu 1-5 iz seminarskog zadatka 2 koji čini 30% seminarske ocjene.
Sudjelovanje u raspravama: Aktivno sudjelovanje u raspravama o zadanim člancima kao i u dodatnim aktivnostima očekuje se od svih sudionika seminara. Aktivno sudjelovanje u radu seminara bit će vrednovano i činit će dio seminarske ocjene. Za svaki seminarski susret na kojem aktivno sudjeluju u raspravi, studenti će dobiti jedan plusić. Ukupno se može dobiti 10 plusića. Ocjena iz ovog zadatka formira se na sljedeći način:
10-9 bodova - odličan
8-7 bodova - vrlo dobar
6-5 bodova - dobar
4-3 boda - dovoljan
2-1 bod - nedovoljan
i nosi 20% ukupne ocjene iz seminara.