Znanje i razumijevanje
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- definirati principe socijalne psihijatrije u kontekstu suvremenih pristupa socijalnoj psihijatriji;
- vrednovati i prepoznati socijalni i psihijatrijski kontekst kod osoba s duševnim smetnjama;
- objasniti teorijske i praktične pristupe osobi s duševnim smetnjama sa stajališta socijalne psihijatrije;
- prepoznati dijagnostičke kategorije duševnih smetnji, potrebite terapijske i rehabilitacijske postupke, te etičke principe i zakonsku regulativu vezanu uz osobe s duševnim smetnjama;
- izdvojiti sva bitna područja djelovanja socijalnog radnika na području socijalne psihijatrije;
- objasniti istraživačke metode i etičke principe koje su u socijalnoj psihijatriji temelj za originalno razmišljanje i znanstveno istraživanje.
Primjena
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- izdvojiti i opisati principe socijalne psihijatrije;
- razumjeti utjecaj socijalnog konteksta na prevenciju, javljanje, liječenje i rehabilitaciju pojedinih duševnih smetnji;
- organizirati multidisciplinarni pristup osobi s duševnim smetnjama;
- planirati korištenje pojedinih preventivnih, dijagnostičkih, terapijskih i rehabilitacijskih psihosocijalnih intervencija;
- primijeniti stečeno znanje na području djelovanje socijalnog radnika;
Analiza
Nakon uspješno savladanog premeta student će moći:
- kategorizirati simptome duševnih smetnji u dijagnostičke kategorije te prema njihovim kapacitetima za osobno, obiteljsko, radno i opće socijalno funkcioniranje;
- demonstrirati poziciju osoba s duševnim smetnjama s obzirom na osobni i socijalni kontekst;
- analizirati odabir potrebitih psihosocijalnih intervencija i suradnju u multidisciplinarnom dijagnostičko-terapijskom timu;
- usporediti i provjeriti učinkovitost psihosocijalnih intervencija.
Sinteza
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- interpretirati simptome duševnih smetnji sukladno pojedinim dijagnostičkim kategorijama;
- povezati duševne smetnje sa socijalnim kontekstom i individualnim karakteristikama oboljelih osoba;
- formulirati plan najučinkovitijih psihosocijalnih intervencija;
- oblikovati multidisiciplinarni pristup osobi s duševnim smetnjama sukladno individualnim potrebama i kapacitetima ličnosti oboljele osobe;
- predlagati unaprjeđenje preventivnih, terapijskih i rehabilitacijskih psihosocijalnih programa.
Vredovanje
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- procijeniti principe djelovanja socijalnog radnika u kontekstu socijalne psihijatrije;
- vrednovati multidisciplinarni pristup u prevenciji, liječenju i rehabilitaciji osoba s duševnim smetnjama;
- usporediti učinkovitost pojedinih psihosocijalnih intervencija sukladno dijagnostičkom, osobnom i socijalnom kontekstu osoba s duševnim smetnjama;
- preispitati implementaciju i unaprjeđenje psihosocijalnih intervencija;
- izdvojiti područja znanstvo- istraživačkog interesa.
Provjera usvojenih ishoda provodi se na nekoliko razina (ocjena uspješnosti svladanih ishoda kroz različite oblike nastave - predavanja, vježbe, seminar i terenska praksa) te kroz više modaliteta:
- kolokviji i pismeni ispit (zadaci s otvorenim pitanjima),
- usmeni ispit,
- radionički rad u malim grupama na vježbama;
Opis načina za provjeru pojedinih ishoda učenja:
- Provjera usvojenih ishoda koji se odnose na znanje, razumijevanje, analizu te praktične i generičke vještine provodi se kroz kolokvije, pismeni i usmeni ispit.
- Provjera usvojenih ishoda koji se odnose na primjenu, sintezu, vrednovanje te praktične i generičke vještine provodi se kroz sudjelovanje u radioničkom radu u malim grupama na vježbama.
Oblici provjere znanja:
Kriteriji ocjenjivanja:
- Postignuti uspjeh na predmetu (predavanje i vježbe) ocjenjuje se kroz skalu ocjena od 1 do 5 ovisno o ostvarenim bodovima na kolokvijima ili pismenom i usmenom ispitu.
- Postignuti uspjeh na terenskoj praksi boduje se kroz dihotomnu skalu „zadovoljio“/ „nije zadovoljio“.