Znanje i razumijevanje
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- definirati osnovne osnovne pojmove duhovnosti, religioznosti u kontektstu socijalnog rada
- kritički vrednovati i prepoznati ulogu duhovnosti u praksi socijalnog rada;
- objasniti teorijske pristupe duhovnosti;
- objasniti ulogu religioznosti te njezinu važnost u praksi socijalnog rada;
- izdvojiti zajedničke vrijednosti u glavnim svjetskim religijama i njihovu važnost za socijalni rad;
- objasniti metode u duhovnosti kao što su bibliodrama, hagioterapija, meditacija, empatija u osnaživanju korisnika
- kritički vrednovati i prepoznati metode u duhovnosti kao sredstvu samoupoznavanja i izvoru zaštite od profesionalnog stresa i sagorijevanja.
Primjena
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- opisati ulogu duhovnosti u socijalnom radu;
- razumjeti ulogu religije te njezinu važnost za stvaranjanje svjetskog ethosa;
- primijeniti znanje o metodama samoupoznavanja i interakcijskih vještina korištenih u u bibliodrami, meditaciji, kontemplaciji te grupnih vještina u radu s korisnicima;
- izabrati određene metode i tehnike i primjeniti ih s različitim grupama korisnika;
- sprovesti različite aktivnosti u grupnom radu s korisnicima.
Analiza
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- analizirati sličnosti i razlike u svijetskim religijama koje doprinose mulitikulturalnosti u društvu.
- usporediti ulogu duhovnosti i religije u različitim društvenim kontekstima i područjima socijalnog rada.
- analizirati vrijednosti vjere, nade i ljubavi u kontekstu pomažuće profesije socijalnog rada
- demonstrirati različite tehnike i metode grupnog rada;
- kategorizirati učinke duhovnosti u kontekstu profesije socijalnog rada u radu s korisnicima ali i u cjeloživotnim profesionalnom razvoju.
- provjeriti metode i tehnike kroz podršku korisnicima u različitim područjima socijalnog rada
Sinteza
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- konstruirati povezanost duhovnosti i religioznosti u radu s pojedincima i skupinama korisnika u socijalnom radu.
- predlagati primjenu pojedinih metoda iz duhovnosti za osnaživanje korisnika i preventivno djelovanje u smanjivanju profesionalnog stresa;
- formulirati važnost vrijednosti vjere, nade i ljubavi u profesiji socijalnog rada;
- voditi grupe podrške s primjenom naučenih metoda i tehnika u metodama duhovnosti;
- organizirati podršku s pojedincima, obiteljima i u zajednici koristeći elemente duhovnosti u radu;
- oblikovati i osmisliti plan primjene metoda i tehnika bibliodrame u analizi potreba korisnika u socijalnom radu.
- osmisliti programe podrške socijalnim radnicima u preventimvnom djelovanju nadilaženja profesionalnog stresa i sagorijevanja na poslu.
Vrednovanje
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći:
- usporediti prednosti i nedostatke pojedinih metoda i tehnika u radu;
- vrednovati ulogu religije i duhovnosti u društvu, osobito u radu s korisnicima;
- preporučiti određene metode duhovnosti za pojedina područja socijalnog rada;
- procijeniti prednosti i nedostatke pojedinih metoda i tehnika u osnaživanju korisnika u različitim područjima socijalnog rada
Provjera usvojenih ishoda vezanih uz kolegij „Duhovnost i socijalni rad“ provodi se kroz različite oblike nastave – teorijska predavanja, terensku nastavu i radionice te kroz više modaliteta:
- pismeni prijedlog preventivnog programa/projekta u socijalnom radu,
- usmeni ispit
- radionički rad u malim grupama i sudjelovanje u grupnim raspravama.
Opis načina za provjeru pojedinih ishoda učenja:
- provjera usvojenih ishoda koji se odnose na znanje, razumijevanje, analizu te praktične i generičke vještine provodi se kroz usmeni ispit.
- provjera usvojenih ishoda koji se odnose na primjenu, sintezu, vrednovanje te praktične i generičke vještine provodi se kroz sudjelovanje u radioničkom radu u malim grupama te izradu pismenog prijedloga primjene bibliodrame u jednom od područja socijalnog rada.
Oblik provjere znanja
Razina znanja (Zakon o HKO, NN 22/2013.)
1.1. Individualni zadatak
Razina 1.- 4.
1.2. Sudjelovanje u grupnoj raspravi
Razina 3.- 4.
1.3. Usmeni ispit
Razina 1. - 3.
Oblici provjere znanja:
1.1.Individualno izrađen i prezentiran prijedlog primjene jedne od metoda iz duhovnosti u socijalnom radu (Razina 1.-4.) – Postignuti uspjeh na razini individualnog zadatka ocjenjuje se kroz skalu ocjena od 1 (nedovoljan) do 5 (odličan) i čini 30% ukupne ocjene.
1.1.Problemski zadaci i situacije vezane za rizične i zaštitne čimbenike te planiranje preventivnih intervencija (Razina 3. - 4.) – Postignuti uspjeh ocjenjuje se kroz skalu ocjena od 1 (nedovoljan) do 5 (odličan) i čini 10% ukupne ocjene.
1.2.Usmeni ispit (Razina 1. -3.) Postignuti uspjeh ocjenjuje se kroz skalu ocjena od 1 (nedovoljan) do 5 (odličan) i čini 60% ukupne ocjene. Uključuje:
- pitanja u kojima se traže činjenice iz literature (Razina 1.),
- pitanja u kojima se traže obrazloženja i objašnjenja (Razina 2.),
- opisni zadaci sa situacijskim činjenicama (Razina 3.).
Kriteriji ocjenjivanja:
- Postignuti uspjeh na predmetu ocjenjuje se kroz skalu ocjena od 1 (nedovoljan) do 5 (odličan). Konačna ocjena formira se na način da ostvareni uspjeh na završnom usmenom ispitu nosi 60% ukupne ocjene, 30% ukupne ocjene odnosi na procjenu kvalitete pismenog i prezentiranog prijedloga jedne od metoda iz duhovnosti, dok 10% se odnosi na aktivitet i kvalitetu argumentiranja na grupnim raspravama.