IZVEDBENI PLAN:
Uvod u psihologiju
Okvirni izvedbeni plan za akad. god. 2023./24. (zimski semestar)

NASTAVU IZVODE: izv. prof. dr. sc. Ana Tokić Milaković i doc. dr. sc. Koraljka Modić Stanke

OBLICI NASTAVE: predavanja

NAČIN POLAGANJA ISPITA: kolokviji ili pismeni ispit i usmeni ispit

TERMINI I MJESTO IZVOĐENJA PREDAVANJA:  

Grupa A: ponedjeljkom od 17:00 – 20:00, Ćirilometodska 4, dv. IV.

Grupa B: utorkom od 8:00 – 11:00, Gundulićeva 10, dv. IV.

OKVIRNI IZVEDBENI PLAN:

Tj.

Datum

Nastavni sadržaj

1.

02.10.2023.i 03.10.2023.

Uvodni susret, upoznavanje s kolegijem, temama i načinom rada. Uvod u psihologiju.

2.

9.10.2023.i 10.10.2023.

Biološke osnove doživljavanja i ponašanja. Osjeti i percepcija.

3.

16.10.2023. i 17.10.2023.

Učenje, pamćenje i inteligencija.

4.

23.10.2023. i 24.10.2023.

Emocije i motivacija.

5.

30.10.2023.

31.10.2023.

Psihički poremećaji.

6.

07.11.2023.

Uvod u psihologiju ličnosti (obje grupe u terminu B grupe)

7.

13.11.2023. i 14.11.2023.

Prvi kolokvij. Prenatalni razvoj, rođenje i novorođenče.

 

20.11.2023.i 21.11.2023.

Jesenski izvanredni ispitni rok. Nema nastave.

8.

27.11.2023. i 28.11.2023. 

Uvod u razvojnu psihologiju.

9.

04.12.2023. i 05.12.2023. 

Razvoj u dojenačkoj dobi i najranijem djetinjstvu.

10.

11.12.2023.i 12.12.2023. 

Rano djetinjstvo.

11.

18.12.2023.i 19.12.2023. 

Teškoće u razvoju (gost predavač). Srednje djetinjstvo.

12.

08.01.2024.i 09.01.2024. 

Rani razvoj u različitim kulturama. Vođeno gledanje filma „Babies“.

13.

15.01.2024.

16.01.2024.

Adolescencija.

14.

22.01.2024.

23.01.2024.

Ponavljanje gradiva razvojne psihologije. Drugi kolokvij, evaluacija kolegija i završni susret.

OBAVEZNA LITERATURA ZA ISPIT:

Bilješke s predavanja (+ppt)

Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Frederickson, B. L., Loftus, G. R., Bem, D. J., & Maren, S. (2007). Atkinson/Hilgard Uvod u psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.

  • 1. poglavlje (1-26) Priroda psihologije
  • 2. poglavlje (30-59) Biološki temelji psihologije
  • 7. poglavlje (232-261) Učenje i uvjetovanje
  • 11. poglavlje (388-425) Emocije
  • 12. poglavlje (428-450) Inteligencija
  • 13.poglavlje (452-489) Ličnost
  • 15. i 16. poglavlje (526-600) Psihički poremećaji i psihoterapija

Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.

  • 1. poglavlje - Teorije i istraživanja čovjekova razvoja – cijelo (4-41)
  • 2. poglavlje – Temelji razvoja (okolinski kontekst) (57-73)
  • 3. poglavlje – Prenatalni razvoj, rođenje i novorođenče (81-93; 101- 111)
  • 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. poglavlje – cijelo (113-409)

PREPORUČENA DODATNA LITERATURA:

  1. Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  2. Berk, L. E. (2015). Dječja razvojna psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Čorkalo Biruški, D. (2009). Primijenjena psihologija: Pitanja i odgovori. Zagreb: Školska knjiga.
  4. Fulgosi, A. (1990). Psihologija ličnosti: teorije i istraživanja. Zagreb: Školska knjiga.
  5. Hock, R. R. (2004). Četrdeset znanstvenih studija koje su promijenile psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  6. Lacković-Grgin, K. (2006). Psihologija adolescencije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  7. Larsen, R.J.& Buss, D.M. (2008). Psihologija ličnosti. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  8. Pećnik, N., & Tokić, A. (2011). Roditelji i djeca na pragu adolescencije: Pogled iz tri kuta, izazovi i podrška. Zagreb: Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti.
  9. Petz, B. (2001). Uvod u psihologiju - psihologija za nepsihologe. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  10. Petz, B. (2005). Psihologijski rječnik. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  11. Rijavec, M., Miljković, D., & Brdar, I. (2008). Pozitivna psihologija: znanstveno istraživanje ljudskih snaga i sreće. Zagreb: IEP.
  12. Starc, B., Čudina-Obradović, M., Pleša, A., Profaca, B., & Letica, M. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi. Zagreb: Golden marketing-Tehnička knjiga.
  13. Vasta, R., Haith, M.M., & Miller, S. A. (1997). Dječja psihologija. Jastrebarsko: Naklada Slap. Poglavlja: Teorije dječjeg razvoja.